Iva Sedlářová

cz Malování bylo v mládí zlomkem jejích zájmů při studiu specializace divadla malých forem. Převážně se věnovala dramaturgii.

Iva Sedlářová Napsala dvě divadelní hry, které se setkaly s diváckým úspěchem a řadu textů k písničkám. Po roce 1968 musela činnost ukončit a nastoupila do projekční firmy. Zde byla zaměstnána do roku 1990, poté pracovala v celostátním tisku jako redaktorka. V roce 1996 přesídlila z Prahy na Šumavu, rozhodnuta užívat si důchodu dlouhými vycházkami. Vydržela to půl roku, než porušila své předsevzetí nechat múzy na pokoji.
Oprášila malířský stojan, v Šumavské renesanci o.s. píše libreta na kulturní projekty, organizuje, zajišťuje a realizuje výstavy se skupinou malířů, kterou dala dohromady, píše články do novin a vydává Internetový magazín Šumavské renesance o.s. www.renesance-gabreta.cz

D Da sich Iva Sedlářová in ihrer Jugend hauptsächlich mit Dramaturgie des beschäftigte, war das Malen nur ein kleiner Teil Ihrer Interessen. Nachdem sie zwei recht erfolgreiche Theaterstücke sowie einige Liedtexte geschrieben hatte, musste sie diese Tätigkeit im Jahre 1968 einstellen. In den Folgejahren arbeitete sie dann in einem Projektierungsbüro, ab 1990 als Redakteurin einer überregionalen Zeitung. 1996 siedelte sie von Prag in den Böhmerwald um, wo sie ihr Rentnerleben mit langen Spaziergängen zu genießen gedachte. Diesen Vorsatz gab sie nach einem halben Jahr auf, griff wieder zu Farben und Staffelei, schreibt in der Bürgervereinigung Renaissance des Böhmerwaldes die Libretti zu diversen kulturellen Projekten, organisiert und realisiert Ausstellungen einer Gruppe von Malern, die sie selbst zusammen- geführt hat, schreibt Zeitungsartikel auf der HP www.renesance-gabreta.cz

fotogalerie

olej, plátno na rámu

Podzim-na-slati.jpg Divoke-kosatce-Skelna.jpg Lesni-zatisi-v-NP.jpg Kralovsky-hvozd.jpg Ryzak.jpg Zuzana.jpg Divoke-kosatce-Skelna-1.jpg Breznik-v-lete.jpg LOUKY.jpg

akryl - plátno na rámu, akvarel.papíru a papyrusu

Hana.jpg vres.jpg Cesta.jpg Cestou-od-brodu.jpg

kresby uhlem

P1100011.jpg P1100014.jpg P1210001.jpg P1210007.jpg P1100009.jpg

podmalby na skle

Většinou jsou známy lidové obrázky sakrálního charakteru a mnoho lidí se domnívá, že pod slovem podmalba na skle jsou tyto obrázky charakteristické a jediné. To však je hluboký omyl. Malba na spodní stranu skla byla známa již v antice. Rudolfínská Praha podmalbou žila, přední renesanční a manýrističtí malíři tuto techniku znali a užívali. Nejsou to tedy jen lidové jednoduché obrázky obtažené přes šablonu. Ty vznikly až v 18.století v okolí skláren vyrábějících tabulové sklo a jejich výroba se rychle rozšířila, obrázky zdobily "svaté koutky" každého stavení.
Malba na spodní hranu skla je mnohem obtížnější než jiné techniky, neboť je postupováno obráceně, to znamená jako první to, co u oleje na plátně je závěrečnou fází, u podmalby počáteční a končí se pozadím.

Podzim-u-vody.jpg frizak.jpg Zapad.jpg Bludicka.jpg Weissenstein.jpg Lipican.jpg Noc-na-samote.jpg Cestou-k-Obrimu-hradu.jpg Mokrady.jpg Podzimni-paleta.jpg Cekani-na-jaro.jpg Zima-v-bukovem-lese.jpg Cesta-lesem.jpg Alpske-jezero.jpg zblunk.jpg Torzo.jpg Zastaveni-III.jpg Kostel-sv-Markety.jpg Vabeni.jpg Strz.jpg

další výtvarníci Šumavské renesance:
Ludvík Kovář
Jiřina Vasiová
Ludovít Vasi